شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاون سازمان تنظیم مقررات:

موظفیم با شورای رقابت همکاری کنیم

سبوحي

جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۱:۰۰


معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در دستورالعمل شورای رقابت مواردی مطرح شود که براساس آن کمیسیون تنظیم مقررات مجبور شود یکسری تعرفه‌هایی که تصویب شده را تغییر دهد، گفت: این موضوع بستگی به این دارد که بخش حقوقی‌ به چه صورتی آن را تفسیر کنند که آیا این موضوع عطف به ما سبق می‌شود یا نه؟

وایمکس نیوز- لطف الله سبوحی، معاون بررسی های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: وظیفه شورای رقابت تهیه دستورالعمل تنظیم قیمت است و تعیین قیمت خدمات و تعرفه های بخش مخابرات براساس این دستورالعمل ها به عهده کمیسیون تنظیم مقررات است.
وی بیان کرد: ما ‌موظفیم با شورای رقابت همکاری کنیم و هیچ گونه مشکلی در این رابطه نداریم، قانون هم کاملا وظایف همه را روشن کرده و ما منتظر هستیم که شورای رقابت دستور العمل تنظیم قیمت را به ما ارایه کند که براساس آن قیمت گذاری‌ها انجام شود.
سبوحی با بیان اینکه دستور العمل تنظیم قیمت را براساس قانون، شورای رقابت تنظیم و به بخش ابلاغ می‌کند، گفت: هنوز دستورالعمل این موضوع از شورای رقابت نیامده م و هر زمانی که آن دستورالعمل آمد ما براساس آن عمل می‌کنیم.
معاون سازمان تنظیم مقررات افزود: براساس بند 5 ماده 58 قانون اصلاح مواردی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) قانون اساسی، «تصویب دستورالعمل تنظیم قیمت، مقدار و شرایط دسترسی به بازار کالاها و خدمات انحصاری در هر مورد با رعایت مقررات مربوطه» از وظایف قانونی و اختیارات شورای رقابت است.

 

مزایده رادیو ترانک اوایل سال آینده برگزار می شود
معاون سازمان تنظیم مقررات در گفت‌وگو با فارس نیز از راه‌اندازی اپراتورهای بی‌سیم‌ استانی برای رفع نیاز مشترکان خبر داد.
وی گفت: مزایده رادیو ترانک با ابلاغ برنامه پنجم اوایل سال آینده برگزار می‌شود که طی آن برای هر استان یک اپراتور بی‌سیم انتخاب می‌شود.

سبوحی در خصوص تاخیر و دلایل لغو مزایده رادیو ترانک، افزود: رگولاتوری برای اخذ هر حق‌الامتیازی بابت پروانه‌ها باید مصوبه هیات وزیران را داشته باشد و برای دریافت حق‌الامتیاز پروانه رادیو ترانک به مصوبه دولت نیاز داشتیم که حق‌الامتیاز برای تصویب به هیات دولت فرستاده شد و هنوز از دولت باز نگشته است.
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه روند اخذ مجوز از هیات وزیران کمی به درازا انجامید، گفت: اوایل سال آینده و پس از اجرایی شدن قانون برنامه پنجم برگزاری مزایده مجددا از سر گرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون و پیش از این همان مجوزهای بی‌سیم معمولی را صادر می‌کنیم، ادامه داد: از لحاظ فرکانسی و ملاحظات امنیتی دیگر به شکل سابق امکان صدور مجوز‌ بی‌سیم‌های معمولی وجود ندارد و در برگزاری این مزایده در فکر جایگزین کردن سیستم جدید با مجوزهای معمولی بی‌سیم هستیم.
وی ادامه داد: می‌خواستیم برای این منظور، یک اپراتور داشته باشیم تا کسانی که نیاز به استفاده از بی‌سیم دارند، نیاز خود را از طریق این اپراتور تامین کنند.
سبوحی با بیان اینکه این مزایده برای ترانک عمومی و مردمی که می‌خواهند از بی‌سیم استفاده کنند، است، ادامه داد: برای مثال تاکسی‌های بی‌سیم، اتوبوس‌های خصوصی، شهرک‌ها، برج‌ها، ساختمان‌های تجاری و تمام شرکت‌هایی که برای اداره فضاهای خود نیاز به استفاده از بی‌سیم دارند باید مجوز خود را از اپراتور رادیو ترانک اخذ کنند.
سبوحی عنوان کرد: پروانه رادیو ترانک آماده شده و تنها برگزاری مزایده مانده است، در هر استان نیز یک اپراتور منطقه‌ای انتخاب می‌شود.
گفتنی است، رادیو ترانک شبکه اى از امواج رادیویى است که در محدوده جغرافیایى وسیع و با امکانات بهتر ارایه خدمات می‌کند.
بنا بر این گزارش، پس از انتشار فراخوان مزایده واگذاری پروانه ارایه خدمات رادیو ترانک، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی اطلاعیه ای خطاب به شرکت کنندگان لغو  مزایده مذکور را اعلام کرد و به این ترتیب واگذاری پروانه رادیو ترانک از دستور خارج شد.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو